Üdvözlöm weboldalamon

Forduljon hozzám bizalommal...

ovodasok iskolasokA gyermek közösségbe kerülésével megváltozik a család ritmusa. Pszichológiai szempontból a 3-12 éves kor közötti időszak rejtelmes, a gyermek személyiségének fejlődése szempontjából kritikus időszak. Természetesen minden életkornak meg van a saját krízise, és az a pont, ami köré rendeződnek az érzelmek, viselkedés, gondolkodás aspektusai.

Keretek

Pszichológiai rendelésemen a gyermekekkel kapcsolatos nehézségek, problémák esetén első alkalommal csak a szülő (akár mindkettő) van jelen, amikor is megpróbáljuk alaposan körüljárni a hozott témákat, minél jobban megismerni a jelen szituációt.

A második ülésen a gyermek fejlődésével kapcsolatos információk kerülnek előtérbe, ez az ún. anamnézis. Lehetőség szerint édesanyát, nevelőt várok erre a találkozásra. Kivételes esetekben az első két ülés történhet egyetlen alkalommal is.

Ezután következik egy 4-5 alkalomból álló szakasz, amikor a gyermekkel találkozom. Megismerkedünk, együtt játszunk, rajzolunk és a különböző, gyermekek számára kialakított pszichológiai vizsgáló módszereket alkalmazok, melyek mind a gyermek nyelvén, a játékon keresztül működnek.

Ezt követi egy beszélgetés a szülőkkel, amelyben visszajelzem a kapott információkat, benyomásokat és lehetséges további találkozásokban állapodunk meg. További találkozások esetén a beszélgetést egy szóban megfogalmazott megállapodással (szerződés) zárjuk, melyben áttekintjük az elérni kívánt célokat, az alkalmazott módszert, a kezelés várható időtartamát. A közös munka ezt követően kezdődik el, általában heti egy alkalommal. Időtartama, módszere személyre szabott és problémafüggő.

A terápiás elemeket tartalmazó konzultáció problémától, egyéntől függő, legkevesebb 10-12 alkalom. Ekkor mind a szülővel, mind a gyermekkel zajlik közös munka.

Az alábbi helyzetek megoldásához ajánlok segítséget

Kamaszok

  • Nevelési problémák: testvérféltékenység, elválási nehézségek.
  • Beilleszkedési problémák: iskolafóbia, beszoktatási gondok, közösségbe való beilleszkedés ehézségei, kapcsolatteremtési nehézségek.
  • Magatartási problémák: agresszivitás, szorongás, kirívó viselkedési problémák, túlzott visszahúzódás, hiperaktivitás, hipermotilitás, hazudozás, csavargás.
  • Pszichoszomatikus problémák (alvási nehézségek, a szobatisztaság zavarai – bepisilés, bekakálás, székletvisszatartás-, asztma, reggeli hányás, fejfájás, hasfájás - hátterükben a testi ok kizárható!).
  • Gyászfeldolgozás segítése (haláleset, válás, szülő tartós távolléte, súlyos betegség, baleset látványa…).
  • Időnként a tanulási nehézségek hátterében is fellelhetők pszichés feszültségek (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, a figyelem zavara, de ide tartozik a tanulmányi eredmény romlása és a meglassult munkatempó, koncentrációs nehézség).
  • Szűrővizsgálat: van lehetőség az iskolát megelőzően, tehát az óvodai nagycsoportban iskolaérettséget megelőző vizsgálatra. Ennek célja, hogy a részképesség problémákat, egyes területek fejletlenségét vagy elmaradásait még időben felfedezzük. A vizsgálat lehetőséget ad arra, az iskolakezdésig hátralevő időszakban céltudatos, intenzív fejlesztést kapjon a gyermek, amennyiben szüksége van rá. Ha a gyermekének óvodájában van pszichológus, mindenképpen hozzá forduljon.

X

Hoppá!

A jobb egérgomb használata nem működik az oldalon!